Bir gayrimenkul alım/satım yada kiralama işlemi için emlak ofisine başvurduğunuz zaman unutmamanız gereken ve çok dikkatli olmanızı önereceğim birkaç noktayı sizinle paylaşmak istiyorum
Gayrimenkul ofislerini; mülk sahipleri ile alıcı/kiralayıcı arasında aracı konumda bulunan ve bu süreç içerisinde yapılacak olan prosedürleri takip ederek, işlemlerinizin sorunsuz olarak neticelenmesinde size destek olan birimler olarak tanımlayabilirsiniz. Herhangi bir emlak ofisine müracaat etiğinizde, arzu ettiğiniz kriterlere uygun olan portföyü size sunarken istenecek olan “YER GÖSTERME BELGESİ” o dairenin o emlak ofisi tarafından size gösterildiğini ifade eder. Bugün bir çok mülk sahibi; mülkünün satış/kiralama işlemleri için birden fazla gayrimenkul firmasıyla görüşme yapabilmektedir. Bunun için karşılıklı sözleşme yapma yada yapmama hakkı saklıdır tabiki. Fakat gayrimenkul ofisleri sözleşme yapmadan da MÜLK SAHİBİ İZNİYLE daireyi müşterilerine sunum yapabilmektedir. Bu durum alıcı/kiralayıcı adaylarının emlak ofisine komisyon vermeyeceği anlamına gelmez.
Burada dikkat edilmesi gereken husus, böyle bir evrak imzalamanız gerektiğinde;
- Size gösterilen gayrimenkullerin adres bilgilerinin yazılmasına ve başkaca bir ekleme yapılmamasına
- Sizin haricinizde belgeye ekleme çıkarma yapamayacak şekilde gerekirse son yazdıklarınızın altına çizgi çekilmesine
- Mutlaka görülen tarih ve gerekirse saatin not alınmasına
- Boş bir evrağa ASLA imza atılmamasına
- İmzalamış olduğunuz evraktan bir nüshanın size teslim edilmesine özellikle dikkat edilmesi gerekmektedir.